We hebben dankzij goed contact met F-Secure de problemen met virusmeldingen opgelost.
Alleen als je de virusdefinities niet helemaal hebt bijgewerkt kun je nog problemen ervaren bij genoemde virusscanners.
Als je toch nog te maken hebt met een virusmelding van Virusscanners F-Secure, KPN Veilig F-Secure, Ziggo F-Secure en Delta F-Secure Safe, controleer dan eerst of je de meest recente virusdefinities hebt.
Bij een F-Secure virusmelding wordt het installatiebestand setupupdategdp.exe geblokkeerd.
Ook hierbij wordt het programmabestand gensdatapro.exe uit de installatiemap, standaard c:\gensdatapro, verwijderd.
De beste volgorde om verder te kunnen werken is:
1. De GensDataPro installatie map, standaard C:\gensdatapro uit te sluiten van scannen.
2. Het geblokkeerde programma bestand gensdatapro.exe toestaan en via Windows Verkenner de toepassing gensdatapro.exe starten.
ofwel
3. Het geblokkeerde installatiebestand setupupdategdp.exe toestaan en daarna via je downloadmap het programma opnieuw installeren.
4. Als het programma bestand gensdatapro.exe in quarantaine is geplaatst dit herstellen.
Alle genoemde handelingen staan beschreven in de F-Secure handleiding op de website van F-Secure.
Voor gebruikers van KPN Veilig: Bij de te nemen stappen dient u bij punt 3 ‘selecteer Scanuitsluitingen beheren.’ te lezen als ‘selecteer Uitsluitingen voor scannen beheren‘.
Bestanden of mappen uitsluiten van scannen